مروری بر کتاب جنگل بارانی – قسمت پنجم

تازه‌های ویژن

جنگل بارانی – راز ایجاد دره سیلیکون بعدی

قسمت پنجم: زندگی در جنگل بارانی (بخش اول)

 

در این قسمت، ارتباط میان افراد مورد کنکاش و بررسی قرار گرفته است. ارتباطات و اعتماد میان افراد، خود تشکیل‌دهنده یک فرهنگ است و این فرهنگ کوتاه‌مدت نیست. سرمایه‌گذارانی که به دنبال سرمایه‌گذاری بر روی استارتاپ‌ها هستند و به واسطه آن مایلند که هرچه سریع‌تر سود خود را حداکثر کنند، در این اکوسیستم دوام نمی‌آورند. نگاه بلندمدت شرط بقای آنها است و همین امر فرهنگ پایداری را شکل می‌دهد. دلیلی که مشابه دره سیلیکون در دیگر نقاط جهان رخ به وجود نمی‌آید، عناصر اکوسیستم نوآوری نیست. عناصر در بسیاری از مناطق وجود دارند ولی قوانین نانوشته‌ای همچون فرهنگ و اعتماد به عنوان از جمله علل ایجاد جنگل بارانی است، در همه جا وجود ندارد. به منظور خلق نوآوری، تصمیم‌گیری‌ها لزوما تصمیم‌گیری‌های منطقی نیستند بلکه بر اساس ریسک می‌باشند.

ننابراین نوآوری و احساسات در افراد دو پدیده‌ای هستند که در هم تنیده شده‌اند. هرچه تنوع افراد در اکوسیستم بیشتر شود و اعتماد و ارتباطات عمیق‌تر باشد، شانس و پتانسیل آنکه ارزش آفرینی صورت گیرد و نوآوری اتفاق بیفتد، بیشتر می‌­شود.

مطالب مرتبط

Comments are closed.